Тази година фирма Сенакс отбелязва своята 30-та годишнина - три десетилетия, изпълнени с упорит труд, адаптивност, надграждане и стремеж към съвършенство. От създаването си през 1994 година в София до днес, Сенакс успява да се утвърди като водеща компания в автомобилната и мото индустрия в България. Носи името на един от най-великите пилоти на Формула 1 - Айртон Сена, който загива същата година.

Името му винаги е олицетворявало висок професионализъм, постоянство, стремеж към върхови постижения, иновативност и любов към бързите скорости. С тези ценности се припознават и основателите на Сенакс и 30г. по-късно те са в основата на философията на фирмата.

Началото на едно пътуване

Всичко започва през 1994 година, когато Сенакс става официален представител на един от най-престижните световни брандове за автокозметика - немският автокозметичен бранд Sonax. Паралелно с това фирмата е и вносител на вериги за сняг Konig. През 1996 година към портфолиото на фирмата се добавя и немският гигант в производството на масла и добавки - Liqui Moly.

Така Сенакс започва да развива и налага марките на българския пазар и за кратко време се утвърждава като надежден партньор за всички, които искат най-доброто за своите автомобили.

Разширяване и утвърждаване

През 1998 година фирмата отваря първия си магазин  „Авто мания“ на бул. Христо Ботев в София.

Магазинът бързо става място, където всеки автомобилен ентусиаст може да намери най-висококачествените продукти за грижа за автомобила - от масла и добавки до автокозметични продукти и аксесоари. В следващите години, компанията изгражда силна дистрибуторска мрежа в Пловдив, Казанлък, Враца, Русе, Варна, Велико Търново, Сливен и Бургас и разширява присъствието си в по-големите търговски вериги, като така успява да направи своите продукти достъпни за още по-широка аудитория.

В следствие на бързия ръст на компанията, малкият склад в с. Казичене и офис в центъра на София стават тесни за мащаба и мечтите на компанията. Така, за да отговори на нарастващите нужди и амбиции, през 2004 година Сенакс започва строежа на собствена бизнес сграда с голям склад, офиси и шоурум.

Тази модерна сграда на бул. Проф. Цветан Лазаров 92 в ж.к. Дружба 2 се превръща в дом на всички служители на фирмата през 2009 година, когато тя е официално открита със запомнящо се събитие.

Навлизане в мото сегмента

След десетилетие на успехи в автомобилния сектор, Сенакс решава да разшири своите хоризонти и да се насочи към мото сегмента. През 2014 година фирмата става официален представител на японските каски за мотор Arai и тайванските скутери Kymco, като добавя нови възможности за своите клиенти.

Четири години по-късно, през 2018 година, портфолиото на Сенакс се разширява още повече с включването на италианските мотори Benelli. Така се ражда брандът Мотопойнт, който по-късно се отделя като самостоятелна компания.

Поглед към бъдещето

Днес, след три десетилетия на пазара, Сенакс продължава да се развива и адаптира към всички промени. Фокус на компанията е разширяване на продуктовото портфолио, усъвършенстването на процесите на работа, дигитализацията на целия бизнес, подобряване на клиентското преживяване във всеки момент, бил той във физически магазин или онлайн, и не на последно място създаване на високо мотивиран екип от професионалисти. Вярваме, че най-доброто предстои, когато имаш ясна визия за развитие, екип, на който да разчиташ, не те е страх да експериментираш и бързо се адаптираш към новите изисквания на клиентите си.

Благодарим на всички наши партньори, клиенти и служители, които са част от това невероятно пътуване. Заедно ще продължим да пишем историята на успеха.